JADI BOS SENDIRI

Rasa tersiksa kan hujung bulan je poket kosong, dalam akaun takde simpanan. Dompet makin nipis isinya. Nak tunggu gaji lambat lagi. Dapat gaji pun bayar hutang sana, bayar hutang sini, belanja sana, belanja sini sehari dua kosong balik.

Kerja penat, dapat gaji dua hari dah tinggal sikit. Yang bujang terpaksa pinjam duit kawan atau mak ayah kat kampung untuk cover makan minum sendiri.

Yang dah kawin tak malu mintak duit dengan isteri. Itu pun kalau isteri bekerja. Kalau isteri tak bekerja?..

Kadang kita tengok orang lain berbelanja mewah, bercuti sana sini, rumah besar, kereta seadanya. Macam mana mereka ada kehidupan macam tu kan. Tapi anda? Tak teringin ke nak hidup selesa jugak macam orang lain?..

Peluang sentiasa ada bagi setiap orang untuk ubah hidup menjadi lebih selesa daripada sebelumnya. Cuma mahu atau tidak je.

Ada orang selesa hidup macam tu. Kais pagi makan pagi. Kais petang makan petang. Ada orang tak selesa sebab dia tahu dia ada banyak tanggungjawab nak berikan yang terbaik untuk family hidup selesa.

­čśÄ┬áKenapa anda berada di sini?
­čśÄ┬áKenapa anda membaca tulisan saya ni?

Kerana anda rasakan ada satu peluang terbaik untuk anda cipta sesuatu yang boleh mengubah hidup anda di sini. Jika tidak, anda takkan membaca tulisan saya ni. Betul?

Apa dia peluang yang saya nak beri pada anda? Saya nak beri anda ilmu untuk anda pelajari supaya anda boleh ubah hidup dengan mengambil tindakan selepas mempelajari ilmu tu.

Saya atau orang lain tak boleh ubah hidup anda kecuali diri anda sendiri yang kena usaha mengubahnya. Untuk dapatkan ilmu ni, hanya perlukan secebis pengorbanan daripada anda. Sama ada anda sanggup atau tidak, itu terpulang kepada diri anda sendiri.

Bercakap itu mudah. Nak membuat itu susah. Selagi tak ketepikan ego, selagi bermentaliti jamban, memang sukar untuk anda lakukan semua ni. Hanya mereka yang ketepikan ego, positif minda dan berani akan mengambil tindakan untuk melakukan semua ni.

Saya sedang melatih seramai yang mungkin ejen dalam team saya untuk bantu mereka ubah hidup. Alhamdulillah, setakat ini segalanya berjalan seperti yang dirancang.

Team saya sedang rancak menjana pendapatan sebagai Sales Advisor redONE. Anda berminat nak tahu lebih lanjut bagaimana mereka menjana pendapatan sebagai ejen dalam team saya?

Hanya untuk lelaki atau wanita berumur 18 tahun ke atas sahaja.

Leave a Reply

Your email address will not be published.