CEK ‘COVERAGE’

Biasanya dalam penggunaan telco ni kan, bab panggilan biasanya tak jadi isu sangat. Kat mana-mana kawasan boleh buat panggilan. Cuma kena caj atau tak je. Yang menjadi isu biasanya masalah coverage, kuota data. Setuju tak? Ramai yang melanggan pakej internet hari ini lebih fokus kepada tawaran harga yang murah. Macam-macam boleh dapat ‘FREE’ dengan pakej […]

INTERNET LAJU

Rasa lega je bila dapat guna internet yang sesuai dengan kelajuan yang kita mahukan. Bukan bayar mahal tapi line slow giler. Tak berbaloi der bayar mahal dengan perkhidmatan yang kita terima. Alhamdulillah, kastemer puas hati dengan servis yang diberi. Kalau line internet kat tempat korang tu agak slow, dah boleh rancang la tukar ke telco […]

TUJUAN BERNIAGA

“ ..jika kita boleh bantu selesaikan masalah orang lain, Allah pasti akan bantu selesaikan masalah kita. Insya Allah..” Admin yakin dengan kata-kata kat atas tu. Dalam bisnes, duit perkara nombor dua, tiga atau seterusnya. Bagi sesetengah peniaga, tujuan mereka berniaga sebab satu perkara je iaitu ‘DUIT’. Duit memang penting, tapi duit akan datang kemudian bila […]

BEKERJA DARI RUMAH

Akibat memilih pekerjaan, tak sesuai dengan citarasa cara bekerja, ramai yang memilih untuk berhenti kerja dan mula berbisnes. Ada yang mulakan bisnes dengan berniaga di tepi jalan. Modalnya mungkin tak banyak tapi sekitar RM2k jugak. Ada yang mulakan bisnes dengan kedai fizikal. Modalnya berpuluh ribu. Ada yang mulakan bisnes sebagai ejen atau dropship yang mana […]