1 JUTA PENGGUNA

Masih ramai yang meragui kewujudan telco redONE. Bagi yang percaya, yakin dan seterusnya menjadi pengguna telco ini, tahniah dan terima kasih diucapkan. Pada Januari 2019 bertempat di Arena Of Stars, Genting Highland telah diumumkan bahawa pelanggan redONE postpaid sudah mencapai 1 juta pengguna. Tahniah diucapkan. Dalam satu jangka masa yang singkat sudah mencapai 1 juta […]

JADI BOS SENDIRI

Rasa tersiksa kan hujung bulan je poket kosong, dalam akaun takde simpanan. Dompet makin nipis isinya. Nak tunggu gaji lambat lagi. Dapat gaji pun bayar hutang sana, bayar hutang sini, belanja sana, belanja sini sehari dua kosong balik. Kerja penat, dapat gaji dua hari dah tinggal sikit. Yang bujang terpaksa pinjam duit kawan atau mak […]

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI – MAAF ZAHIR BATIN

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat Ilahi kerana atas izin-Nya, kita dapat menamatkan perjuangan menahan gelora nafsu dan meningkatkan amal ibadat di bulan yang mulia. Ramadan telah pergi meninggalkan kita. Giliran Syawal untuk kita raikan pula. Jika pada bulan Ramadan ramai yang berbelanja mewah agar nampak bergaya semasa menyambut Hari Raya, cerita selepas itu pula berbeza. Ramai […]

BERNIAGALAH

Kenapa berniaga?. Dengan income yang kita dapat, duit tu boleh bantu diri sendiri, kukuhkan kewangan sendiri. Boleh sara diri dan keluarga. Dengan income yang kita dapat, membolehkan kita bersedekah. Bantu golongan yang lebih susah dari kita. Golongan yang memerlukan. Kita tak kejar duit semata-mata. Kita kejar keberkatan rezeki. Kita tak sombong bila dapat income bisnes […]

EJEN TELCO

Seorang mentor perniagaan memberitahu, jika anda ingin mulakan sesuatu perniagaan, mulakan dengan apa yang ada di tangan, dan modal yang kurang daripada RM2000. Bukan mulakan dengan membuat pinjaman bank berpuluh beratus ribu untuk memulakan perniagaan. Jika anda untung daripada modal RM2000, anda boleh upgrade perniagaan anda ke satu tahap yang lebih tinggi seperti memiliki syarikat, […]

CEK ‘COVERAGE’

Biasanya dalam penggunaan telco ni kan, bab panggilan biasanya tak jadi isu sangat. Kat mana-mana kawasan boleh buat panggilan. Cuma kena caj atau tak je. Yang menjadi isu biasanya masalah coverage, kuota data. Setuju tak? Ramai yang melanggan pakej internet hari ini lebih fokus kepada tawaran harga yang murah. Macam-macam boleh dapat ‘FREE’ dengan pakej […]

JIMAT RM12, BOH

Kalau dulu selalu topup RM10 seminggu. Ingatkan cukup, rupa-rupanya tak. Minggu depannya nak guna data dan call, kena topup RM30. Pun habis jugak. Minggu ketiga bulan yang sama topup lagi RM30 untuk beli data. Nampak macam tak banyak keluar duit kan? Tapi kira-kira balik dekat RM70 sebulan!! Apsal mahal sangat, boh? Tau tak pakej redONE […]

NAK UBAH HIDUP

Zaman sekarang, macam-macam jenis pekerjaan ada. Tapi tak semua pekerjaan sesuai dengan jiwa kita kalau kita ni jenis yang memilih kerja. Kena cuba senaraikan dulu mana-mana peluang pekerjaan yang kita rasa boleh ambil peluang tu untuk buat duit. Salah satunya dengan jalankan bisnes redONE ni sebab apa? Modal rendah di bawah RM1k Produk mudah dibawa […]