1 JUTA PENGGUNA

Masih ramai yang meragui kewujudan telco redONE. Bagi yang percaya, yakin dan seterusnya menjadi pengguna telco ini, tahniah dan terima kasih diucapkan. Pada Januari 2019 bertempat di Arena Of Stars, Genting Highland telah diumumkan bahawa pelanggan redONE postpaid sudah mencapai 1 juta pengguna. Tahniah diucapkan. Dalam satu jangka masa yang singkat sudah mencapai 1 juta […]

JADI BOS SENDIRI

Rasa tersiksa kan hujung bulan je poket kosong, dalam akaun takde simpanan. Dompet makin nipis isinya. Nak tunggu gaji lambat lagi. Dapat gaji pun bayar hutang sana, bayar hutang sini, belanja sana, belanja sini sehari dua kosong balik. Kerja penat, dapat gaji dua hari dah tinggal sikit. Yang bujang terpaksa pinjam duit kawan atau mak […]

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI – MAAF ZAHIR BATIN

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat Ilahi kerana atas izin-Nya, kita dapat menamatkan perjuangan menahan gelora nafsu dan meningkatkan amal ibadat di bulan yang mulia. Ramadan telah pergi meninggalkan kita. Giliran Syawal untuk kita raikan pula. Jika pada bulan Ramadan ramai yang berbelanja mewah agar nampak bergaya semasa menyambut Hari Raya, cerita selepas itu pula berbeza. Ramai […]

BERNIAGALAH

Kenapa berniaga?. Dengan income yang kita dapat, duit tu boleh bantu diri sendiri, kukuhkan kewangan sendiri. Boleh sara diri dan keluarga. Dengan income yang kita dapat, membolehkan kita bersedekah. Bantu golongan yang lebih susah dari kita. Golongan yang memerlukan. Kita tak kejar duit semata-mata. Kita kejar keberkatan rezeki. Kita tak sombong bila dapat income bisnes […]

EMPAT PESANAN

Empat (4) pesanan Rasullullah. Pertama – Memberi Salam Nabi S.A.W memberi pesan kepada kita supaya memberi salam. Walaupun semasa mengangkat telefon, lebih baik kita dulu yang memberi salam untuk membezakan orang yang menelefon adalah orang yang Islama atau bukan Islam. Tidak salah memberi salam kepada yang bukan Islam kerana mereka juga manusia. Kedua – Bersedekah […]

ADA SESIAPA?

Pernah tak kadang rasa givap sangat dengan cara hidup sekarang. Pergi keje gelap. Balik kerja pun gelap. Selalu ‘takde masa’. Memang betul-betul sibuk. Sampaikan korang rasa koranglah manusia paling sibuk dalam dunia ni. Buat kerja berat sangat mengalahkan menteri kabinet. Sampai nak makan pun tak sempat. Punyalah sibuk dan fokus bekerja. Tapi dapat gaji tetap […]

IMPIAN SETIAP ORANG

Setiap orang mempunyai impian. Tak kira impian tu khusus kepada apa pun, setiap orang pasti ada impian. Impian yang logik akal, biasanya akan mudah dicapai. Impian yang tak masuk akal biasanya akan jadi angan-angan. Impian yang kedengaran pelik tapi ada sesetengah orang mampu merealisasikannya. Ini kerana hasil usaha keras mereka untuk mencapainya. Tidak bagi sesetengah […]