JADI BOS SENDIRI

Rasa tersiksa kan hujung bulan je poket kosong, dalam akaun takde simpanan. Dompet makin nipis isinya. Nak tunggu gaji lambat lagi. Dapat gaji pun bayar hutang sana, bayar hutang sini, belanja sana, belanja sini sehari dua kosong balik. Kerja penat, dapat gaji dua hari dah tinggal sikit. Yang bujang terpaksa pinjam duit kawan atau mak […]

SALAM AIDILFITRI 2019

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat Ilahi kerana atas izin-Nya, kita dapat menamatkan perjuangan menahan gelora nafsu dan meningkatkan amal ibadat di bulan yang mulia. Ramadan telah pergi meninggalkan kita. Giliran Syawal untuk kita raikan pula. Jika pada bulan Ramadan ramai yang berbelanja mewah agar nampak bergaya semasa menyambut Hari Raya, cerita selepas itu pula berbeza. Ramai […]

BERNIAGALAH

Kenapa berniaga?. Dengan income yang kita dapat, duit tu boleh bantu diri sendiri, kukuhkan kewangan sendiri. Boleh sara diri dan keluarga. Dengan income yang kita dapat, membolehkan kita bersedekah. Bantu golongan yang lebih susah dari kita. Golongan yang memerlukan. Kita tak kejar duit semata-mata. Kita kejar keberkatan rezeki. Kita tak sombong bila dapat income bisnes […]

EJEN TELCO

Seorang mentor perniagaan memberitahu, jika anda ingin mulakan sesuatu perniagaan, mulakan dengan apa yang ada di tangan, dan modal yang kurang daripada RM2000. Bukan mulakan dengan membuat pinjaman bank berpuluh beratus ribu untuk memulakan perniagaan. Jika anda untung daripada modal RM2000, anda boleh upgrade perniagaan anda ke satu tahap yang lebih tinggi seperti memiliki syarikat, […]

JIMAT RM12, BOH

Kalau dulu selalu topup RM10 seminggu. Ingatkan cukup, rupa-rupanya tak. Minggu depannya nak guna data dan call, kena topup RM30. Pun habis jugak. Minggu ketiga bulan yang sama topup lagi RM30 untuk beli data. Nampak macam tak banyak keluar duit kan? Tapi kira-kira balik dekat RM70 sebulan!! Apsal mahal sangat, boh? Tau tak pakej redONE […]

NAK UBAH HIDUP

Zaman sekarang, macam-macam jenis pekerjaan ada. Tapi tak semua pekerjaan sesuai dengan jiwa kita kalau kita ni jenis yang memilih kerja. Kena cuba senaraikan dulu mana-mana peluang pekerjaan yang kita rasa boleh ambil peluang tu untuk buat duit. Salah satunya dengan jalankan bisnes redONE ni sebab apa? Modal rendah di bawah RM1k Produk mudah dibawa […]

PELUANG BISNES

TAWARAN KINI DI BUKA Selama ni kita guna produk telekomunikasi, beli topup atau bayar bil. Tau tak orang yang daftarkan kita tu dapat INCOME berganda. Sekarang giliran kita pulak buat duit. Tak susah pun. Rugi tau kalau tak ambik peluang ni sekarang. Hanya guna telefon. Tak perlu keluarkan belanja yang besar nak sewa kedai, nak sewa pekerja. […]

MENGAPA BISNES redONE

Ada yang kata perniagaan telco ini untungnya hanya sen sen sahaja. Betul ke? Are you sure?.. Jom tengok video perkongsian rakan niaga redONE dari seluruh negara. Anda boleh saksikan sendiri latar belakang mereka, bagaimana mereka bermula, berapa banyak pendapatan mereka setiap bulan. Komitmen kami bukan fokus penjimatan kepada pelanggan sahaja tetapi kami juga memberi peluang […]