PELUANG BUAT DUIT

Apabila kos sara hidup semakin tinggi dan gaji kita tak mampu lagi nak menampung keperluan bulanan, apa sepatutnya kita perlu buat? Jawapannya – tambah side income. Ya. Tambah side income. Tetapi tak ramai yang berminat nak tambah side income atas pelbagai faktor alasan. Malah ramai yang berharap agar kerajaan pulak yang bantu. Kalau diri tu […]

ADA SESIAPA?

Pernah tak kadang rasa givap sangat dengan cara hidup sekarang. Pergi keje gelap. Balik kerja pun gelap. Selalu ‘takde masa’. Memang betul-betul sibuk. Sampaikan korang rasa koranglah manusia paling sibuk dalam dunia ni. Buat kerja berat sangat mengalahkan menteri kabinet. Sampai nak makan pun tak sempat. Punyalah sibuk dan fokus bekerja. Tapi dapat gaji tetap […]

BEST KE JADI RAKAN NIAGA redONE NI?..

Ramai yang tanya best ke jadi rakan niaga redONE ni? Jawapan saya dah tentu la best. Nama pun rakan niaga, produknya pulak telekomunikasi, produk keperluan yang semua orang cari. Pasaran dalam bisnes telco ni sangat luas. Kenapa luas? Mengikut statistik yang dikeluarkan oleh Jabatan Perangkaan Malaysia, 22.58 juta penduduk di Malaysia berumur 16 hingga 64 […]

TUJUAN BERNIAGA

“ ..jika kita boleh bantu selesaikan masalah orang lain, Allah pasti akan bantu selesaikan masalah kita. Insya Allah..” Admin yakin dengan kata-kata kat atas tu. Dalam bisnes, duit perkara nombor dua, tiga atau seterusnya. Bagi sesetengah peniaga, tujuan mereka berniaga sebab satu perkara je iaitu ‘DUIT’. Duit memang penting, tapi duit akan datang kemudian bila […]

BEKERJA DARI RUMAH

Akibat memilih pekerjaan, tak sesuai dengan citarasa cara bekerja, ramai yang memilih untuk berhenti kerja dan mula berbisnes. Ada yang mulakan bisnes dengan berniaga di tepi jalan. Modalnya mungkin tak banyak tapi sekitar RM2k jugak. Ada yang mulakan bisnes dengan kedai fizikal. Modalnya berpuluh ribu. Ada yang mulakan bisnes sebagai ejen atau dropship yang mana […]