1 JUTA PENGGUNA

Masih ramai yang meragui kewujudan telco redONE. Bagi yang percaya, yakin dan seterusnya menjadi pengguna telco ini, tahniah dan terima kasih diucapkan. Pada Januari 2019 bertempat di Arena Of Stars, Genting Highland telah diumumkan bahawa pelanggan redONE postpaid sudah mencapai 1 juta pengguna. Tahniah diucapkan. Dalam satu jangka masa yang singkat sudah mencapai 1 juta […]

JADI BOS SENDIRI

Rasa tersiksa kan hujung bulan je poket kosong, dalam akaun takde simpanan. Dompet makin nipis isinya. Nak tunggu gaji lambat lagi. Dapat gaji pun bayar hutang sana, bayar hutang sini, belanja sana, belanja sini sehari dua kosong balik. Kerja penat, dapat gaji dua hari dah tinggal sikit. Yang bujang terpaksa pinjam duit kawan atau mak […]

BERNIAGALAH

Kenapa berniaga?. Dengan income yang kita dapat, duit tu boleh bantu diri sendiri, kukuhkan kewangan sendiri. Boleh sara diri dan keluarga. Dengan income yang kita dapat, membolehkan kita bersedekah. Bantu golongan yang lebih susah dari kita. Golongan yang memerlukan. Kita tak kejar duit semata-mata. Kita kejar keberkatan rezeki. Kita tak sombong bila dapat income bisnes […]

EJEN TELCO

Seorang mentor perniagaan memberitahu, jika anda ingin mulakan sesuatu perniagaan, mulakan dengan apa yang ada di tangan, dan modal yang kurang daripada RM2000. Bukan mulakan dengan membuat pinjaman bank berpuluh beratus ribu untuk memulakan perniagaan. Jika anda untung daripada modal RM2000, anda boleh upgrade perniagaan anda ke satu tahap yang lebih tinggi seperti memiliki syarikat, […]

EMPAT PESANAN

Empat (4) pesanan Rasullullah. Pertama – Memberi Salam Nabi S.A.W memberi pesan kepada kita supaya memberi salam. Walaupun semasa mengangkat telefon, lebih baik kita dulu yang memberi salam untuk membezakan orang yang menelefon adalah orang yang Islama atau bukan Islam. Tidak salah memberi salam kepada yang bukan Islam kerana mereka juga manusia. Kedua – Bersedekah […]

IMPIAN SETIAP ORANG

Setiap orang mempunyai impian. Tak kira impian tu khusus kepada apa pun, setiap orang pasti ada impian. Impian yang logik akal, biasanya akan mudah dicapai. Impian yang tak masuk akal biasanya akan jadi angan-angan. Impian yang kedengaran pelik tapi ada sesetengah orang mampu merealisasikannya. Ini kerana hasil usaha keras mereka untuk mencapainya. Tidak bagi sesetengah […]