1 JUTA PENGGUNA

Masih ramai yang meragui kewujudan telco redONE. Bagi yang percaya, yakin dan seterusnya menjadi pengguna telco ini, tahniah dan terima kasih diucapkan. Pada Januari 2019 bertempat di Arena Of Stars, Genting Highland telah diumumkan bahawa pelanggan redONE postpaid sudah mencapai 1 juta pengguna. Tahniah diucapkan. Dalam satu jangka masa yang singkat sudah mencapai 1 juta […]

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI – MAAF ZAHIR BATIN

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat Ilahi kerana atas izin-Nya, kita dapat menamatkan perjuangan menahan gelora nafsu dan meningkatkan amal ibadat di bulan yang mulia. Ramadan telah pergi meninggalkan kita. Giliran Syawal untuk kita raikan pula. Jika pada bulan Ramadan ramai yang berbelanja mewah agar nampak bergaya semasa menyambut Hari Raya, cerita selepas itu pula berbeza. Ramai […]

EJEN TELCO

Seorang mentor perniagaan memberitahu, jika anda ingin mulakan sesuatu perniagaan, mulakan dengan apa yang ada di tangan, dan modal yang kurang daripada RM2000. Bukan mulakan dengan membuat pinjaman bank berpuluh beratus ribu untuk memulakan perniagaan. Jika anda untung daripada modal RM2000, anda boleh upgrade perniagaan anda ke satu tahap yang lebih tinggi seperti memiliki syarikat, […]

EMPAT PESANAN

Empat (4) pesanan Rasullullah. Pertama – Memberi Salam Nabi S.A.W memberi pesan kepada kita supaya memberi salam. Walaupun semasa mengangkat telefon, lebih baik kita dulu yang memberi salam untuk membezakan orang yang menelefon adalah orang yang Islama atau bukan Islam. Tidak salah memberi salam kepada yang bukan Islam kerana mereka juga manusia. Kedua – Bersedekah […]

CEK ‘COVERAGE’

Biasanya dalam penggunaan telco ni kan, bab panggilan biasanya tak jadi isu sangat. Kat mana-mana kawasan boleh buat panggilan. Cuma kena caj atau tak je. Yang menjadi isu biasanya masalah coverage, kuota data. Setuju tak? Ramai yang melanggan pakej internet hari ini lebih fokus kepada tawaran harga yang murah. Macam-macam boleh dapat ‘FREE’ dengan pakej […]

TUJUAN BERNIAGA

“ ..jika kita boleh bantu selesaikan masalah orang lain, Allah pasti akan bantu selesaikan masalah kita. Insya Allah..” Admin yakin dengan kata-kata kat atas tu. Dalam bisnes, duit perkara nombor dua, tiga atau seterusnya. Bagi sesetengah peniaga, tujuan mereka berniaga sebab satu perkara je iaitu ‘DUIT’. Duit memang penting, tapi duit akan datang kemudian bila […]

BEKERJA DARI RUMAH

Akibat memilih pekerjaan, tak sesuai dengan citarasa cara bekerja, ramai yang memilih untuk berhenti kerja dan mula berbisnes. Ada yang mulakan bisnes dengan berniaga di tepi jalan. Modalnya mungkin tak banyak tapi sekitar RM2k jugak. Ada yang mulakan bisnes dengan kedai fizikal. Modalnya berpuluh ribu. Ada yang mulakan bisnes sebagai ejen atau dropship yang mana […]