ADA SESIAPA?

Pernah tak kadang rasa givap sangat dengan cara hidup sekarang. Pergi keje gelap. Balik kerja pun gelap. Selalu ‘takde masa’. Memang betul-betul sibuk. Sampaikan korang rasa koranglah manusia paling sibuk dalam dunia ni.

Buat kerja berat sangat mengalahkan menteri kabinet. Sampai nak makan pun tak sempat. Punyalah sibuk dan fokus bekerja. Tapi dapat gaji tetap ciput je. Cukup untuk cover makan minum sebulan, sewa rumah, kereta. Nak menyimpan tak dapat, nak beli itu ini kena sekat je.

Hari kerja pagi-pagi dah bangun awal. Siap-siap pergi kerja. Petang balik nak urus macam-macam. Malam dah penat. Hujung bulan dapat gaji nak bayar banyak komitmen. Asyik dapat gaji je mesti tak cukup.

Kalau isteri lagi triple penat. Yang tak bekerja tu bangun pagi basuh baju, masak untuk isteri, jaga anak (nak layan kerenah anak bukan senang wei). Tu baru sorang. Kalau ada anak ramai? Tengah hari masak, kemas rumah, bagi makan anak. Malam tak rehat, suami balik nak dilayan. Memang penat. Tabik kat isteri yang pawer habis macam nih.

Tapi life tetap macam tu. Hari-hari sentiasa ‘sibuk’ dengan cara yang macam tu bertahun-tahun.

Kalau korang rasa nak ubah cara hidup, nak ubah kedudukan kewangan, saya sedia nak bantu dengan syarat, ”..nak berjaya korang kena berani nak ubah hidup..”

Isi form kat bawah ni. Hanya untuk yang serius nak saya bantu sahaja.

(seperti dalam kad pengenalan)
(nyatakan daerah, negeri)
(pastikan email masih aktif)

Leave a Reply

Your email address will not be published.